Zepsuł się mój kochany Mercedes. Może najnowszy nie jest, ale co auto to auto. Coś w nim stuka, puka, coś mnie ściąga. Spytałam kolegi co to może być, bo niestety na samochodach się nie znam. Jego odpowiedź była szybka. To prawdopodobnie końcówka drążka. Jako że niewiele mi to mówiło, poprosiłam o rozwinięcie tematu. No i miałam cały wykład.
Przytoczę tylko część, bo nie chcę nikogo zanudzać. Jest to połączenie zwrotnicy koła z układem kierowniczym. Końcówka drążka zawiera element elastyczny zwany przegubem kulowym. Końcówka drążka to element który pozwala nam na kierowanie pojazdem. Element relatywnie tani ale i bardzo odpowiedzialny. Każdy kto chociaż trochę interesuje się mechaniką, powiedział z wyrzutem, wie jak ten element wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Musisz więc zadbać, aby był sprawny. Po czym możemy rozpoznać awarię końcówki drążka? Chyba już wiesz. W twoim aucie są wszystkie główne objawy: większe zużycie opony od wewnątrz lub zewnątrz, drgania kierownicy, wyczuwalny luz na kole po uniesieniu samochodu, ściąganie samochodu. Twój samochód dopadła ta niemiła niespodzianka, odwiedź po prostu jakiś dobry sklep i kup nową końcówkę drążka. Nie zapomnij później sprawdzić zbieżności kół. Niewiele z tego zrozumiałam, ale zrobiłam jak kazał.